درسی برای راه‌اندازی مودم‌ها: آماتور عمل کنید

امروز یک مودم ADSL وایرلس خریدم و با اعتماد به نفس و علاقه مشغول پیکربندی تنظیماتش از طریق مرورگر شدم. همه‌چیز به‌خوبی پیش می‌رفت و مودم از قرار به‌درستی متصل شد و جراغ ADSL و Internet‌روی مودم روشن شد و ثابت ماند اما روی کامپیوتر اینترنت وصل نبود و هیچ وب‌سایتی پینگ نمی‌شد٬ حتی از روی DNS سایت هم! به سراغ خدمات فنی شرکت ADSL رفتم و یک ربعی هم به‌صورت از راه دور راهنمایی شدم و طرف هم چندباری از من فرصت خواست تا از همکارهای واردترش راهنمایی بگیرد اما بازهم نتیجه‌ای نداشت. همه چیز درست بود اما ارتباط برقرار نمی‌شد که نمی‌شد!

آخرین راهی که به ذهنم رسید این بود که  سراغ نرم‌افزار راه‌انداز خودکار روی سی‌دی همراه مودم بروم. مودم را دوباره با استفاده از ویزاردهای این نرم‌افزار تنظیم کردم و اینبار همه‌چیز مثل بلبل شروع کرد به کار کردن!

نتیجه اینکه زیاد روی توانایی‌های خودتان و خدمات از راه دور شرکت‌های ADSL برای تنظیم مودم‌های وایرلس حساب نکنید! یک‌راست بروید سراغ نرم‌افزارهایی که همراه خود محصول است٬ آماتور کار کنید و نتیجه بگیرید!

بیان دیدگاه

دسته روزمره

پاسخی بگذارید

