هواخوری

از خونه می‌زنم بیرون، برم هوایی بخورم. پاکت سیگاری که دو هفته‌ای هست سراغش نرفتم بر می‌دارم. به انگیزه‌ی یک نخ سیگار هم که شده خودمو مجبور می‌کنم بزنم بیرون. ساعت نه شبه، تعطیله، وفاته، فردا هم تعطیله. اما اینجا مشهده و مرکز شهر. تعطیلی به چشم نمی‌یاید. کدوم سمت برم. می‌رم سمت حرم. چراشو نمی‌دونم. آخرین باری که حرم رفتم کی بود؟ فکر کنم هفت هشت سال پیش بود؛ شب کنکور. خودم هم از این تصمیم که می‌رم سمت حرم تعجب می‌کنم. اما محض تنوع بد نیست. ملت دارن از حرم برمی‌گردن. علم‌(علامت)ها رو روی وانت‌ها یا روی چرخها بر می‌گردونن. نزدیکه نوروزه و آجیل فروشی‌ها همه‌گی بازن و نسبتا شلوغ. چندتا هم ماهی فروشی پر از آکواریوم های مملو از ماهی‌های قرمز. کمی اونورتر هم ایستگاه‌های چای صلواتی. ترکیب جالبی است. چقدر از هموار بودن پیاده‌روها ذوق می کنم. چیزی که دو سال و نیم از دست داده بودم. پیاده‌روهای همواری که به هیچ سمتی شیب ندارن. چیزی که در تهران نایاب بود. پیاده رو که شیب نداشته باشه، بعد از ده دقیقه پیاده‌روی نفست به شماره نمی‌افته. نفس‌ات هم که به شماره نیافته سیگار می‌چسبه. بیشتر از این به حرم نزدیک نمی‌شم، می‌پیچم به یک سمت دیگه، برای امشب کافی است. هوایی خوردم، بارهای منفی رو رها کردم و دو نخ سیگار کشیدم. همچنان ذوق مرگ از اینکه در پیاده‌روهایی که از تمام جهات هموارند، سه ربعی پیاده روی کردم، برمی گردم خونه.

بیان دیدگاه

دسته روزمره

پاسخی بگذارید

