مشاوره‌ی چتی

بخشي از ديالوگ چتي که امروز من از سرگذراندم. يکي از دوستان که دختر است، در مورد ويژگي‌هاي رفتاري دخترها در هنگام دوست شدن با پسرها صحبت مي‌کند:

– دختر جماعت از گوش‌هايش عاشق مي‌شود و زبان‌بازي و سريع طرف را «خر» مي‌نمايد، حتي اگر خيلي دعوا کرده باشيد با کلمات محبت‌آميز و يک شاخه گل حل حله! اگرم بلد نيستي زبون بريزي، اولا کش نده، فلسفه هم نباف! بذار طرف خودش فحش‌هاشو بده، بعد خالي مي‌شه، بعدش با يک ببخشيد ساده طرف شرمنده مي‌شه که اونهمه شلوغ کرده.
من: يک ببخشيد ساده!
– آره به‌خدا! ببين، دخترا گوش مفت مي‌خوان، که خالي بشن، تا زماني که طرف داره فحش مي‌ده هي دليل نيار، بدتر مي‌ره روي مخ! مي‌تونيد با هم علت‌يابي کنيد ولي وسط دعوا اين کار به صلاح نيست. اگر طرف شعور داشته باشه بار سوم يا ديگه به آسوني دعوا نمي‌کنه يا اگرم چيزي بشه، خودش ديگه پا پيش مي‌ذاره.
من: مرسي از حرفات ولي من ترجيح مي‌دم اصولا رابطه‌هاي مبتني بر زبون بازي و اينارو نداشته باشم.
– منظورم از زبون‌بازي گول زدن طرف نيست، ابراز محبته. بابا محرک‌هاي خانوما شنيداريه! فيزيولوژي‌شون اينه! دسته خودشونم نيست!
من: براي من اين دوتا زياد فرقي نمي‌کنه، اينکه بخواي محبتتو هي با کلمات نمايش بدي توي کت من نمي‌ره!
– حالا نمايش ندادي عيب نداره، ولي وقتي اون داره فحش مي‌ده هيچي نگو بذار بگه؛ من که خودم خندم مي‌گيره که چرا بي‌خودي شلوغ کردم!

نتيجه‌گيري اخلاقي: قيافه‌ي فکوري بگيريد که داريد به دقت گوش مي‌دهيد، در حاليکه از يک گوش وارد کرده از گوش ديگر خارح مي‌کنيد. سپس در مدح دختر مقابلتان چند جمله‌اي گفته و يک ببخشيد ساده بگوييد. حال براي چند هفته زندگي بروفق مراد شما خواهد بود تا زماني که موعد فايت بعدي فرارسد و دوباره اين الگوريتم را پياده کنيد.

4 دیدگاه

دسته روزمره

4 پاسخ به “مشاوره‌ی چتی

  1. خانوما از طریق گوش وابسته میشن فقط و لاغیر…اینو قبول دار م… ویل فقط این تیکه رو…

  2. پرستو

    گفتن اين حرف خيلي سخته. ولي انگارحق بادوستتونه.البته خانومام فرق بين زبون بازي واظهارمحبت صادقانه روخوب ميفهمن.حتي اگه فقط تولحن طرف باشه نه باكلمات.اجازه بدين ازالان براي خانوم ايندتون غصه بخورم.

  3. تا وقتی احساساتت رو به طرف اعتراف نکنی (حالا اسمش رو زبون بازی یا ابراز محبت یا هرچی بذار)نمیتونی هیچ رابطه ای رو به سمت جلو پیش ببری..به نظرم این جزء اصول یک رابطه ست..

  4. فيروزه

    اتفاقا منم يه زماني چت مي كردم!!(در راستاي كامنت گذاري پر مفهوم)

    ولي به نظر مياد اوني كه باهاش چت مي كردي،بد جور تك بعدي بوده! يا رسما سر كارت گذاشته بوده!به هر حال قضيه اصلا به اين سادگي هام نيست….

پاسخی بگذارید

