دروغ چرا؟

سيگاره کمي گيجم مي‌کنه. بعد از مدتها باز هوس سيگار کردم. هوسي که از قرار هيچوقت از سرم نخواهد پريد. به زور سيگار مي‌کشم و به زحمت يک نخو تموم مي‌کنم اما يک تمايل دروني غيرقابل کنترل در مقابلش دارم. کنار پنجره مي‌نشينم و سيگار مي‌کشم. خيلي وقته عقد‌ه‌ي اينکارو دارم، الان که هيچ‌کس نيست بهترين فرصته. پ بيرون از اتاق مشغول فک زدن با تلفنه، ر هم بعد از ظهري خبر اومد مادر بزرگش مرده رفتش شهرستان. دود سيگار گلوم رو آزار مي‌ده. نمي‌کشم، به دود شدنش نگاه مي‌کنم چه بسا آروم بشم. نيروانا گوش مي‌دم. اين بخش آهنگ که مي‌گه My Girl, Dont lie to me, where did you … منو ياد يک ساعت دروغ چند روز پيش مي‌اندازه. يک ساعت دروغي که پاي چت شنيدم و وقتي فهميدم يک ساعت تمام سرکار بودم کلي حرصم گرفت. طبق معمول الان که چند روز گذشته ديگه خبري از اون حرص و عصبانيت نيست. هيچوقت نمي‌فهمم چرا دروغ گفتن براي ديگران لذت بخشه؟ اين که از ناداني طبيعي* يک شخص در مورد يک موضوعي به عنوان امتيازي براي لذت بردن خودت استفاده کني اصلا برام قابل درک نيست. اوائل که خوابگاهي شده بودم با پ هم همين مشکلو داشتم. فقط کافي بود بدونه يک موضوعي رو نمي‌دوني با م که قبلا خوابگاهي بود و الان ديگه نيست شروع مي‌کردن به بافتن. يکي دو بار که از جلوش در اومدم ديگه خوشبختانه منو از بازي دروغ خارج کرده. نخير نمي‌تونم اين سيگارو تموم کنم. با لبه‌ي پنجره خاموشش مي‌کنم و مي‌اندازم‌ش بيرون. ديگه عصباني نيستم.

* ناداني طبيعي يعني اينکه کسي از چيزي خبر نداشته باشه به اين دليل که قرار نيست خبر داشته باشه و اصلا به‌ش مربوط نيست. مثلا از قبمت خريد فلان چيز يا از اتفاقي که براي کسي افتاده يا از دليل انجام کاري و …

5 دیدگاه

دسته موسيقی, روزمره

5 پاسخ به “دروغ چرا؟

  1. مینا

    منم سیگار می خوام…..:(

  2. شوکا

    سیگار نکش !
    یکی از نزدیک ترین فامیلمون فقط و فقط به خاطر سیگار مرد …. نکن این کارو با خودت !

  3. مشت ممد

    ايراد از خيلي وقت نكشيدن نيست سيگارا روز به روز مزخرفتر مي شه منم ديگه سري وينستون رو نمي تونم پايين بدم. فعلا اسي بكش و به ارزونيش نگاه نكن سيگار خوبيه!

  4. firoozeh

    طبیعتا اون چیزی که توی این پست اهمیتی نداشت،»دروغ چرا؟»بود!!
    پیشنهاد من اینه که عنوان پستت رو به «سیگار چگونه»تغییر بدی!!!

  5. خدای من هم دروغ میگه . اعتقاد داره که توی این دنیایی که دو روزه ، دروغ یه تفریح به حساب میاد …
    خیلی ها رو سر کار میذاره … میخنده … خوشش میاد …
    بش میگم بهم دروغ نگو … میپرسه کی بهت دروغ گفتم ؟
    هوم ! راست میگه … صداقتش در مقابل من آزار دهنده است . هر چی تو مغز وامونده اش میگذره بهم میگه … حتی وقتی ازم خوشش نمیاد …
    خدای من آدمه ها ! یه آدمی که خداست . برا همین میگم خدا یه آدم ویژه است . جونکه خداست !
    منم یه مدت هی کشیدم … هی کشیدم ، بعد یهو گذاشتم کنار … دست خودمه . علی الحساب .
    تو خوبی ؟

پاسخی بگذارید

