سکانس برگزيده: Stardust

استارداست (که دقيقا نمي‌دونم به چه اسم فارسي خوبي مي‌شه ترجمه‌اش کرد) يک فيلم ناب فانتزي، افسانه‌اي‌ست. فيلمي که هم  مايه‌هاي کمدي دارد و هم افسانه‌هاي پريان و همچنين رومانسي مطبوع. سکانسي که از اين فيلم خيلي به دلم نشست، سکانس اظهار عشق قهرمان زن فيلم به قهرمان مرده. چيزي که خيلي اين سکانس رو منحصربه فرد مي‌کنه اينه که قهرمان مرد فيلم توسط يک جادوگر خبيث به موش تبديل شده:

و قهرمان زن هم در اصل يک ستاره است که به زمين سقوط کرده. يک ويژگي جالب و بامزه‌ي اين زن-ستاره اينه که وقتي به کسي که عاشقشه نزديک مي‌شه شروع مي‌کنه به درخشيدن و خودشو لو مي‌ده:

متن زير ترجمه‌ي ناقصه منه از ديالوگ اظهار عشق ستاره خانوم به آقا موشه:

« مي‌دوني وقتي به‌ت گفتم کمي از عشق مي‌دونم؟ راستشو بخواي، من خيلي در مورد عشق مي‌دونم،  من قرن‌ها و قرن‌ها تماشاش کردم و اين تنها چيزي بود که تماشاي دنياي شما رو براي من قابل تحمل مي‌کرد، تمام اون جنگ‌ها، دردها، دروغ‌ها، نفرت‌ها منو وادار مي‌کرد رو برگردونم و ديگه هرگر تماشا نکنم، اما تماشاي نحوه‌ي عشق‌ورزيدن انسان، … تو مي‌تونستي تمام دنيا رو بگردي و هرگز چيزي زيباتر از اين پيدا نمي‌کردي. آره، من مي‌دونم که عشق بدون شرط و بهانه است، همچنين مي‌دونم که عشق غيرقابل پيش‌بيني است، غيرمنتظره، غيرقابل کنترل و غيرقابل تحمله و همچنين به‌طرز غريبي به سادگي مي‌شه به دام نفرت افتاد، خلاصه اينکه … چيزي که من سعي مي‌کنم بگم اينه که من فکر مي‌کنم، عاشقتم! »

از ويژگي‌هاي خيلي جالب ديگه‌ي اين فيلم حضور رابرت دنيرو به نقش يک دزد دريايي اواخواهره که ديدني، بامزه و صد البته استادانه است.

2 دیدگاه

دسته فيلم, سکانس برگزيده

2 پاسخ به “سکانس برگزيده: Stardust

  1. firoozeh

    حالا یه ستاره خانم خوشگل تر نبود؟!!!!

  2. از غم خبري نبود اگر عشق نبود
    دل بود ولي چه سود اگر عشق نبود
    از دست تو در اين هم سرگرداني
    تكليف دلم چه بود اگر عشق نبود

پاسخی بگذارید

