روزهاي ويروسي

باز دقيقا به موقع دچار يک سرماخوردگي ويروسي شدم. يک ماه نشده که ورزشو شروع کردم و تازه داشتم ازش لذت مي‌بردم، حالا بايد بذارمش کنار و دوباره برگشتن به ورزشي که تازه شروع کردي هم کار هرکسي نيست! دي‌پشب با خارش گلو فهميدم  کارم ساخته‌است. زرنگي کردم و امروز سريع رفتم دکتر تا با دوادرمون سريع خوب بشه اما آقاي دکتر فرمودند سرماخوردگي‌ات ويروسيه و بايد دوره‌اش طي بشه. دفعه‌ي قبلي که اينجوري مريض شدم يادمه دو سه هفته‌اي کش اومد و حالم گرفته بود.

هيچوقت لذات چنداني از شعر خوندن نبردم. درواقع ماده‌ي ادبي مورد علاقه‌ام از ابتدا رمان بوده و ديگر هيچ. با اينحال گاهي دوره‌هايي بوده که با شعر خوندن گذرندم و کسي که بيشتر از همه از شعرهاش لذت مي‌بردم سعدي بوده. تنها کسي که کتاب‌هاشو خريدم و در دوران متفاوتي کتاب‌‌هاي شعرش پاي تختم روزگار مي‌گذروندند. اينها رو گفتم تا برسم به کتاب سعدي به انتخاب کيارستمي. کتاب انتخابي است از مصرع‌ها و ابيات برگزيده‌ي غزليات سعدي (به انتخاب کيارستمي) و با نوشتاري هايکو مانند و هر صفحه يک بيت. مشابه کاري که قبلا کيارستمي با اشعار حافظ انجام داده. در شهروند شماره‌ي هفته‌ي قبل (هفته‌ي آخر ارديبهشت) مصاحبه‌ي مفصلي هست با کيارستمي در مورد همين کتاب و کلا اين کار جديد کيارستمي که بسيار خواندني است. اشعار سعدي بسيار زميني و قابل درکند و نه مثلا عرفاني و حتما همين مساله‌هم هست که منو مجذوب خودش کرده. موردي که خود کيارستمي هم در مصاحبه‌اش خيلي روش تاکيد مي‌کنه.

4 دیدگاه

دسته روزمره

4 پاسخ به “روزهاي ويروسي

  1. مينا

    واااااااي از اون سرماخوردگيا كه با هيچ سوپي خوب نميشه؟ :دي

    من سعدي رو زياد دوس ندارم…اكثرا تريپ پند و اندرزه شعراش…

    ولي غزلاش محشره….

  2. یا الله…
    ما هم اومدیم اینجا رو ویروسی کنیم:D
    من تو کنسرت پارسال استاد فهمیدم چرا به سعدی میگن استاد سخن(مناسبتش بزرگداشت سعدی بود)
    اینقدر شعرا به دلم نشسته بود که دلم می خواست گریه کنم(من به سختی گریم می گیره)
    در ضمن شما سرما خوردی و سرما شما را نخورده است! پس خوب می شوید!

  3. firoozeh

    آخی پسر یخی ویروسی!!!

    پیوست:به این میگن یک کامنت کاملا غیر کلیشه ای!!

  4. 23da

    به نظر ِ خودت سرما خوردن برای یه پسر ِ یخی یه کم عجیب نیست؟
    یخت قلابیه یا اینکه چی؟
    تو نظریه های روانشناسی که یه مدت می خوندی ننوشته بود
    که ممکنه ناخودآگاه مریض میشی تا بدون عذاب وجدان ورزش رو بذاری کنار؟
    ——–
    به نظرت اگه یه آدمه معمولی هم این کارو می کرد، همین قضاوت رو راجع بهش می کردی؟

پاسخی بگذارید

