قدرت نه گفتن

ديشب بود كه به اينجام رسيده بود. دقيقا همينجا. زياده‌روي در گرفتن كار از اين اون به همراه مقداري كسالت و سرماخوردگي باعث شده‌بود كه حسابي خسته و داغون بشم. حتي لحظاتي بود كه با اينكه در جمع بودم، توي اتاق بين بجه‌ها، اما احساس مي‌كردم مي‌خوام گريه كنم. خوشبختانه اصلا اهل گريه كردن نيستم وگرنه كارم زار بود. مدار لعنتي جواب نمي‌داد و منم خسته و داغون. خوابيدم و همه‌چيو موكول كردم به صبح. صبح تب‌آلوده و بي‌رمق پاشدم و بازهم روي مدار كوفتي كار كردم. جواب نداد. تصميم گرفتم بي‌خيال همه‌چيز بشم و امروز رو استراحت كنم. كار ساده‌اي نبود. به هرحال با چندتا SMS و تماس، دو سه تا قراري كه با اين و اون داشتم كنسل كردم و الان پس از مدت‌ها توي اتاق خالي لميدم، وبلاگ مي‌نويسم و چاي مي‌خورم. ليستي نوشتم از كارها و پروژه‌‌هايي كه بايد انجام بدم. چندتايي مربوط به درس و مشق‌هاي خودم و چندتايي هم كارهايي كه با ديگران انجام مي‌دم، درقبال پول يا رسيدن به مقاله يا هردو. كارها زياده. بايد چندتايي رو كنسل كنم. متاسفانه اهل سمبل كردن نيستم وگرنه راه ساده‌ترش همين بود. استاده هم ديروز صداش در اومده بود كه بايد از كارهاي متفرقه بزنم و روي پروژه‌ام فوكوس كنم. بايد چندتايي رو كنسل كنم. بايد بتونم به چندنفري نه بگم.

پي‌نوشت: خوشحالم كه هم Once اسكار بهترين ترانه رو برد و هم No Country اسكارهاي مهم رو درو كرد. فيلم‌هايي كه لايق‌ش بودند. دلم مي‌خواست Atonement هم چندتا اسكار خوب ببره (البته اسكار موسيقي هم اسكار بدي نيست!) ولي خوب مگر چندتا اسكار بهترين فيلم و كارگرداني مي‌شه داد!؟

4 دیدگاه

دسته فيلم, آينده, دانشجو

4 پاسخ به “قدرت نه گفتن

  1. محبوبه

    نمی دونم چرا این قدر سرما می خوری اونم الان که هوا گرم شده؟ (فکر می کنم اصلا ًاهل پیشگیری نیستی)
    قدرت «نه گفتن» هم بسیار قدرت مهمیه.
    هرچه در اثر «نه گفتن» تو ممکن است بشکند، بگذار بشکند! خانه های زیادی برای ساختن آماده است.
    البته این جمله جمله مشهوریه که در مورد دیگه ای گفته شده من تحریفش کردم.

  2. بازتاب: چکيده‌ي من « پسريخی

  3. پرستو

    واي كاش يه نفرپيداميشدبراي من يه ليست ازكارام مينوشت چندروزه كه اومدم خونه مثلادرس بخونم اما اصلاحسش نيست.دلم يه چيزي ميخوادامانميدونم چي.بابايكي منوازجلوي كامپيوترجمع كنه…

پاسخی بگذارید

