آش‌پزي

قاطي‌کن-سرخ‌کن-رب‌بزن يا بيلعکس رب‌بزن-سرخ‌کن-قاطي‌کن. فرمول اصلي غذا پختن در يک خوابگاه پسرانه است. هستند کساني که حوصله و هنرشو دارند و برنج و يا ماکاروني دم مي‌کنند، اما غذاي غالب همون سرخ‌کن و قاطي کنه. فرمول اصلي چنين غذاهايي شامل تخم‌مرغ، نوعي کنسرو (هرکنسروي، ماهي تن، عدسي، لوبيا و…) و درصورت حوصله‌دار بودن پزنده کمي پيازه که قبل از همه سرخ مي‌شه و درنتيحه بيشتر از همه هم مي‌سوزه.
من تا به‌حال ترکيب سوسيس و تخم مرغ، همبرگر و تخم مرغ، عدسي و تخم مرغ، ماهي تن و تخم مرغ و تخم مرغ خالي رو تست کردم. حالا فرصتي پيش اومده که بقيه ترکيبات رو هم تست کنم. چراکه تعطيلات بين ترمه و تهران موندم. چراش بماند. نه نماند. راستيت‌اش حوصله رفتن و برگشتن رو ندارم. 20-30 ساعت قطار سواري کنم که مي‌خوام چند روزي خانواده رو ببينم؟ نمي‌ارزه. ضمن اينکه در 25 سال گذشته به اندازه‌ي کافي خانواده رو ديدم و همچنين سه‌هفته‌ي تعطيلي نوروز هم فرصت کافي براي ديدن همه هست. پس ترجيح دادم که تعطيلات رو خوابگاه بمونم و به پختن غذاهاي ترکيباتي بگذرونم. در اين بين اگه حوصله شد يکي دو تا سمينار و مقاله‌اي که دست دارم رو هم پيش ببرم. القصه اگر ايده‌اي در پختن غذاهاي SSF: Single Session Foods (غذاهايي که با يک‌بار پاي گاز رفتن آماده مي‌شوند.) داريد و يا غذاهاي کنسروي خوبي مي‌شناسيد (به‌جز سوپ‌هاي قارچ و جو و مرغ و کنسروهاي مرغ و ماهي و الويه و قرمه سبزي که تست شده‌اند) از ايده‌هاي شما استقبال ويژه مي‌گردد!

پی‌نوشت: می‌خواستم تولدمو به خودم تبريک بگم اما يادم رفت!

7 دیدگاه

دسته مشهد, آش‌پزي, تولد, خوابگاه

7 پاسخ به “آش‌پزي

  1. sprichue

    سبزى‌جات رو هم امتحان كن، مثل هويج ، لوبيا سبز ، كلم، كرفس، قارچ هم كه حرف نداره. اگر با يك تفت ملايم و اب كم بپزى‌شان و زيادپزشان هم نكنى غذاى بسيار لطيفى خواهى داشت.
    اگر كرفس نداشته باشه معمولا نيم‌ساعت كافيه، آب هم خيلى كم (حتى نبايد رويشان را بپوشاند) اگر بعد از اينكه جوش اومد شعله رو كم كنى و در قابلمه رو بذارى خودشان آب مى‌اندازند و لازم نيست از سوختن‌اش بترسى.
    از تعطيلات‌ خوابگاهى لذت ببرى!

  2. mohammad

    gharcho soosiso piaazo rob ham test kon, kheili toopse!
    concerve bademjaano tokhmo piazam haali mide, be jaaye rob az gooorje estefaade koni fabahaa mishe..
    az limo ablimo va kami zardchoobe ham be onvane advie estefaade kon.

  3. دختر خوابگاهی

    خب در این زمینه خاص به علت تجربه بسیار بالا و کالیبر بسیار…. که داشتم فکر کنم بتونم کمکت کنم…
    می تونی نارنجی پلو درست کنی! برنج بریز تو قابلمه بعد رب بریز توش بعد درشو بذار بعدم برو دنبال عشق و صفا ( میتونی به دلخواه توش سیب زمینی هم بریزی) خوبی این غذا اینه که انعطاف پذیری بالایی داره! من خودم بارها به جای سیب زمینی توش پیاز و به جای رب توش فلفل قرمز ریختم و برای حفظ آبرو اسمشو از قرمز پلو به نارنجی پلو تغییر دادم.
    در ضمن اگه کله پاچه خوری کنسروشو بهت پیشنهاد میکنم . کله پاچه خوراش می گفتن خیلی فنی درست شده! کنسرو بادمجون هم بدک نیست. واسه تنوع میشه خورد.

  4. دخترخوابگاهی

    راستی یه چیز دیگه! خوابگاه با همه گرومپ گرومپاشو ، ریخت و پاشا و دو دره بازیا و علافیا و عشق حالا و سختی ها و بچه های قابل و غیر قابل تحمل و و اون 1001 انگی که آدم از خوابگاهی بودن رو پیشونیش می خوره و … کلی دوست داشتنیه !و وقتی دورانش تموم شه آدم حسابی دلش تنگ می شه!!حسابی استفاده کن داداش!

  5. من خیلی دیر اینجا رو دیدم اما توصیه می کنم، کنسرو لوبیا و تن و سوسیس رو هم احتمالا بخوری

  6. پرستو

    يه سوال اشپزي. فقط خداكنه كه بلدباشي وبهم بگي چون خيلي وقتاتوش گيرميكنم . ماهي روچه جوري سرخ كنم كه به تابه نچسبه؟البته بگم كه اردم بهش ميزنماامابازم ميچسبه.

پاسخی بگذارید

