استدلال نفي اعتقاد

1. خدا وجود دارد و:
     1. مي‌خواهد تمام بني‌بشر قبل از مُردن بدانند که او هست.
     2. قادر است شرايطي را بوجود آورده که همه قبل از مرگ به وجودش پي ببرند.
     3. نمي‌خواهد هيچ چيز به اندازه‌ي تمايل او براي دانستن بشر به وجودش اهميت داشته باشد يا با اين خواسته تقابلي داشته باشد.
     4. هميشه در راستای مهمترين خواسته‌هايش عمل ميکند.
2. اگر خدا وجود داره، بنا به 1 تمام نوع بشر قبل از مرگ بايد بوجودش پي ببرند.
3. اما بوضوح مشخص است که تمام نوع بشر قبل از مرگ به وجود خدا معتقد نيستند.
4. پس، خدا وجود ندارد. (بنا به 2 و 3)

Argument from nonbelief

7 دیدگاه

دسته مذهب, انديشه

7 پاسخ به “استدلال نفي اعتقاد

  1. Anonymous

    2 و 3 را از کجا آورده ای؟!! هیچکدام درست نیستند. 

    توسط جلال

  2. Anonymous

    سلام دوسته عزیز
    مدیره وب لاگ فیلم انلاین هستم به دلیل مشکلی که برام پیش اومد
    مجبور شدم وب لاگ عوض کنم(البته فقط اسمش)

    اگر میشه در بلاگ رول خود درست کنید…
    http://film-online.blogfa.com/ 

    توسط ali

  3. ali

    سلام دوسته عزیز
    مدیره وب لاگ فیلم انلاین هستم به دلیل مشکلی که برام پیش اومد
    مجبور شدم وب لاگ عوض کنم(البته فقط اسمش)

    اگر میشه در بلاگ رول خود درست کنید…
    http://film-online.blogfa.com/

  4. Anonymous

    من استدلال کانت را نخوانده‌ام اما می‌دانم که استدلال کرده است که نمی‌توان وجود یا عدم وجود خدا را با روش‌های صرفا عقلی اثبات کرد (امیدوارم قضیه‌اش را درست بیان کرده باشم). در نتیجه مدت‌هاست نه به اثبات‌ها توجه می‌کنم و نه به انکارها.
    این مورد هم پیش‌فرض زیاد داشت در حالی که هیچ دلیلی برای صدق‌شان وجود ندارد. مثلا چرا خدا باید بخواهد که بنی‌بشر پیش از مرگ به وجودش پی ببرند؟! دلیلی ندارد! 

    توسط سولوژن

  5. Anonymous

    یک رو از کجا آوردی/آورده؟ سه رو از کجا؟  

    توسط فاطمه

  6. فاطمه

    راستی، اعتقاد داشتن یا نداشتن-به نظر من- نیازی به استدلال نداره.

  7. Anonymous

    az injoor postha xoosham miad…man ba sologen movafegham 

    توسط mottaham

پاسخی بگذارید

