استقلال

يک هنرمند/طراح وب/معمار/وبلاگ‌نويس چقدر در خلق/طراحي/کشيدن/نوشتن اثرش آزادي داره؟ تا چه حد حق داره بگه من هر کار دلم بخواهد مي‌کنم؟ تا چه حد مي‌تونه ساختار شکني کنه و «هروف ازافه» رو [به زعم خودش] بريزه دور و مطلبشو سخت‌خوان بکنه؟ مگر نه اينکه اون اثر براي خواننده/بيينده/شنونده/کاربر خلق مي‌شه؟
چرا.
اما مگر براي خوشايند اون خلق شده؟ مگر قراره هميشه به دنبال رضايت کاربر بود؟ مخالفت رو چطور مي‌شه فهميد؟ تفاوت‌ها رو چطور؟ سلايق رو چگونه مي‌شه شناخت؟ خلاقيت رو چجوري مي‌شه خرج کرد؟ تا چه حد يک مطلب متعلق به خواننده است؟ مگر نه اينکه به محض منتشر شدن مطلبي، ديگر به نويسنده تعلقي ندارد و از آن خواننده است؟ جدن؟ و اين تعلق يعني خوشايند؟ يعني هديه؟ من که اينطوري فکر نمي‌کنم.

4 دیدگاه

دسته دسته‌بندی نشده

4 پاسخ به “استقلال

  1. Anonymous

    اصلا اگر تنها برای مخاطب کار کنی بعد از مدتی متوجه می شی که کاملا اثرت از خلاقیت تهی شده و تنها بدنبال پیدا کردن چیزی هستی که مخاطبت از اون خوشش می یاد. مثلا اگر سخنرانی : می شی پوپولیست
    اگه فیلم می سازی : فیملت می شه گیشه ای.
    اگه کتاب می نویسی: کتابت می شه عامه پسند.
     

    توسط M.B.E

  2. Anonymous

    تو هر سوراخ سنبه ایی دست می کنم نمی تونم تو بلاگ اسپات لینک بذارم تو وبلاگم.شما چه جوری این همه لینک گذاشتی…ببخشید سوالمو اینجا پرسیدم…الان اعصابم خورده و حوصله میل نداشتم…خودت پاکش کن…شرمنده 

    توسط azi

  3. پسرشجاع

    به azi:
    اگر منظورت از لينک، لينکهای سايدباره که بايد بگم در بلاگ‌اسپات با استفاده از امکانات کنترل پنل نمی‌تونی لينک وارد کنی و باید قالب رو مستقيما توسط کدهای HTML دستکاری کنی که اين کار کمی حرفه‌ای گری و ٰHTML دونستن می‌خواد…
    پيشنهاد می‌کنم با بلاگ‌فا کار کنی که هم اين امکانو داره و هم فارسيه. راه ديگه‌اش اينه که من اين کارهارو برات انجام بدم و قالبتو بسازم و لينکاتو بذارم، ضمنا وقتی سوالی می‌پرسی لطفا آدرستو ايميلتو بذار که من مجبور نشم برای پاسخ دادن به تو برای خودم کامنت بی ربط بذارم!

  4. Anonymous

    به نظر من اثار نه به خالق تعلق دارند و نه به مصرف‌كننده. آنها به خودشان تعلق دارند و فقط از كانال ما عبور مى‌كنند. بهترين كارى كه مى‌توان كرد اين است كه آنها را سالم به دنيا آورد.  

    توسط sprichue

پاسخی بگذارید

