انتخاب اصيل زيدان

«زيدان انساني است که مي­خواهد خود تصوير خويش را بسازد، و تسليم تصويري که ديگران از او ساخته يا مي­سازند نشود. زيدان در زندان آن اسطوره­ي غيرانساني که ديگران­اش مي­پرستيدند نماند. تصويري تکه­پاره اما خودپسنديده را بر آن تصوير تام اما توهم­بار ترجيح داد: «من هم انسان ام و اشتباه مي­کنم». و اين­گونه است که او، به همان مفهومي که رورتي به کار برده، شاعري مي­شود که کارش «خودآفريني» است.»

از يکشنبه‌ي پيش بحث‌هاي زيادي راجع به حرکت غيرمنتظره‌ي زيدان در بازي فينال جام‌جهاني شده. اما جامع‌ترين اون‌ها به نظر من، اين تحليل پيام يزدانجو است که در بالا چند خطي‌شو آوردم. خوندن متن کاملو که طولاني هم هست به شما ره‌پويان حقيقت توصيه مي‌کنم.

پي‌نوشت:
1- پاسخ مجيد زهري به نوشته‌ي پيام يزدانجو: «زندگي (خودزني!) مثل زيدان» عاقبت‌اش شهادت است!
2- يک ويدئوي بامزه در همين زمينه براي لطافت هوا!

2 دیدگاه

دسته دسته‌بندی نشده

2 پاسخ به “انتخاب اصيل زيدان

  1. Anonymous

    تو channel+ فرانسه زيدان پريروز مصاحبه كرد بصورت زنده…ولي من هيچي از حرفاش نفهميدم هرچي هم گوش دادم تا يه كلمه تروريست لابه لاي حرفاش بشنوم كه نشنيدم 

    توسط golnaz

  2. Anonymous

    اين روزا تحت تاثير هر حرفي قرار مي گيرم ؛
    يكي ميگه به اين دليل و اين دليل و اين دليل زيدان كار خوبي كرد و من سري به تصديق تكون مي دم ، يكي ميگه به فلان دليل و فلان دليل كار خيلي بدي كرد و من دوباره همون سر َ رو به همون نشون تكون مي دم …
    به قول خواهرمم خودمم نيمدونم بالاخره نظرم چيه !

    ولي خدا وكيلي اين نوشته و اين نوع ديد از همه جامع تر و دلنشين تر بود …
    تا اطلاع ثانوي با نظرات ايشون موافقم :ى 

    توسط بامداد

پاسخی بگذارید

