Sooscalize 0.1

يک عادتي دارم من که شايد بشه گفت عادت خوبيه. اونم اينکه هروقت به يک کاري گير بدم بايد هرجور هست به نتيجه برسه. مخصوصا اگر اون کار کدنويسي کامپيوتري باشه که ممکنه ساعت‌هاي پاي پي‌سي بشينم و وَر برم و سيخ بزنم و بالا پايين کنم تا نتيجه بده. خيلي از اوقات هم کار به نتيجه نمي‌رسه و فيوز مي‌پرونم. اين جور وقت‌ها پا مي‌شم مي‌رم وضو مي‌گيرم؛ دو رکعت نماز… هاهاها! باور کردي‌؟! اين‌جور وقت‌ها معمولا حسابي گرسنه هم شدم. درنتيجه به ناچار از پاي پي‌سي بلند مي‌شم و مي‌رم سرشام يا نهار يا مي‌رم سراغ مامانه، که آي من گرسنمه! (ياد فيلم سينمايي يک قرن پيش دزد عروسک‌ها افتادم! يادتون هست که اکبر عبدي بود و اينا!) خلاصه؛ معمولا خوردن و استراحت کردن و به مستراح رفتن باعث گشايشي مي‌شه و وقتي برمي‌گردم پاي پي‌سي ايده‌ي جديدي دارم که درنهايت ممکنه منجر به نتيجه هم بشه.
ديروز همينجور مشغول وب‌گردي به کمک PHProxy بودم که ديدم چقدر زور آوره اين روند استفاده از PHProxy، آدرس رو کپي کني، بعد بري يک صفحه‌ي جديد باز کني، منتظر بشي تا جناب پروکسي لود بشه؛ اونجا لينک نگون ‌بخت رو پيست کني و دکمه رو بزني تا بالاخره از فيلتر بگذري و صفحه‌ برات بياد. به ذهنم رسيد که بشينم يک اکستنش فايرفاکس بنويسيم که همه‌ي اين کارا رو خودش بکنه، يعني با يک رايت کليک صفحه رو توسط پراکسي لود کنه يا با رايت کليلک روي يک لينک اونو در صفحه‌ي جديد اما توسط PHProxy باز کنه. اما نکته اينجا بود که من تا به‌حال هيچ اکستنشني ننوشته‌بودم و اصلا نمي‌دونستم چه‌جوري مي‌شه چنين کاري کرد. پس موتورهاي جستجو به راه افتاد و گوگل سرچيد تا به دو تا آموزش خوب رسيدم: اين و اين.
باري، از ساعت 4 بعدازظهر نشستم به کار کردن و کردن و مابينش گرسنه شدن و استراحت کردن تا اينکه بالاخره ساعت 12 بود که به يک جاهايي رسيدم و موفق شدم اولين اکستنشن فايرفاکس‌ام رو به نام Sooscalize 0.1 بسازم. اين اسم ترکيبعبارت سوسک‌کردن‌فيلتر ها و همچنين نام اکستنشني به نام Coralize ه که من خيلي ازش ايده گرفتم (خيلي ايده گرفتن در زبان کدنويس‌ها يعني کش رفتن يک کد و اديت اون بنا بر خواسته‌هاي خود‍!) امروز بعد از ظهر هم چند ساعتي روش کارکردم تا بالخره به يک جايي رسيد. دوستاني قابل اعتمادي که منو مي‌شناسن اگر مايل به تست اين اکستنشن هستن ايميل-کامنت بزنن تا براشون بفرستم تا مفتخر به تست نسخه‌ي 0.1 سوسکالايز بشن! دليل عدم انتشار عمومي‌ش هم اينه که اين نرم افزار از يک PHProxy رو هاست شخصي استفاده مي‌کنه که خوبيت نداره عمومي بشه. چراکه ممکنه باعث فيلتر شدن اون هاست شخصي ِ فلک‌زده بشه بشه. گام بعدي (TODO List) براي نسخه بعدي اينه که بشه آدرس PHProxy مربوطه رو هم دستي به‌ش داد تا هرکسي بتوني PHProxy خودش رو وارد کنه و هاست‌هاي شخصي هم ايمن بمونه.

و کلام آخر: فايرفاکس خيلي خوبه! قدرش را بدانيد.

6 دیدگاه

دسته دسته‌بندی نشده

6 پاسخ به “Sooscalize 0.1

  1. Anonymous

    من كه اينترنتم خداست و كلاً فيلتر ميلتر يوخ دي. ولي خودت بهتر مي‌دوني كه مي‌ميرم براي فايرفاكس (بيشتر از هر چيزي، به اين خاطر كه «مايكروسافت اينترنت اكسپلورر» نيست) و فكر مي‌كنم براي در آوردن ته و توي يك اكستنشن، گزينه خوبي باشم (چه اعتماد به نفسي!) كاليبرم هم اجازه نمي‌ده كه ايميل بزنم. پس لطفاً برام بفرستش، وگرنه همان كنم كه با دِهِ قبلي كردم! 

    توسط بهرنگ

  2. Anonymous

    آخ يادم رفت. مي‌خواستم يه پيشنهاد بدم. اسمش رو بگذاري «Cockroachilize» كه نامسلمونا هم بفهمن! 

    توسط بهرنگ

  3. Anonymous

    قربون دستت
    همون طور كه واسه بهرنگ ميفرستي برا من هم cc كن
    مرسي! 

    توسط رود راوي

  4. Anonymous

    یک در آخرت صد در دنیا خیر ببینی! اجرت با مخترع PHProxy. مدتیه که این Cproxy هم از کار افتاده و خلاصه کم کم دارم می افتم به خوندن سایت فیضیه و …!! برام میل کنی ممنون می شم. ما هم از سرسپردگان دیرین Firefox ایم. 

    توسط hamid

  5. Anonymous

    وای که چه قدر فیلم دزد عروسک ها در عنفوان خردسالی تاثیر بدی رو من گذاشت. صحنه های مخوف با اون گریم ترسناک شخصیت هاش مثل اکبر عبدی و…
    به عنوان دانشجوی نرم افزار کاملاً تایید می کنم که در زمینه ی برنامه نویسی مشکلی نیست که آسان نشود، البته اگر روش وقت بذاری…
    ضمناً اگه برای من هم Sooscalize 0.1 بفرستین ممنون میشم.
     

    توسط محبوبه

  6. Anonymous

    fire fox doost daram
     

    توسط pooria

پاسخی بگذارید

