ابتياع سيستم

ازخواب که بيدار شدم به پسرخاله‏هه زنگ زدم بريم دنبال سيستم قيمت کردن. مدتيه که بالاخره تصميم گرفتم ارتقاء سيستم‏ام رو که يک آروزي چندين ساله است عملي کنم. با گشت و گذاري که در انجمنهاي سخت‏افزاري persiantools کردم گرفتن يک سيستم AMD ، شصت وچهاربيتي Athlon با گرافيک 256 MB ، رادئون يا جيفورس، انتخاب خوبيه. پسرخاله‏هه يکي از رفقاش توي سوپرکامپيوتر نرسيده به چهارراه‏خيام مشغول به کاره، مي‏گه بريم اونجا. مي ريم، اما بسته است. ساعت 6 نشده. زود اومديم. مي‏ريم توي مجتمع تک چرخيدن و قيمت کردن. CPU اوني که مي خوام هست. با گارانتي درست و حسابي و قيمت متعادل. اما گرافيک گيرنمي‏ياد. اکثرا يا 5200 دارن يا 5700 جيفورث، رادئون هم 9200 بالاتر ندارن. از چندجا مشخصات يک سيستم کامل AMD مي گيرم. دوروبر 700 تا 750 تومن مي شه، تازه بدون ارضاء گرافيکي. سيستم خودم رو کلا 150 تومن مي خرن، يعني 500 تومن ديگه حداقل لازم دارم، خونه که رفتم بايد بشينم به مخ زدن مامانه. بعد از يکي دو ساعت گشت زدن در مجتمع تک، سوپر کامپيوتر هنوز باز نکرده. جويا مي شيم مي گن پنجشنبه‏ها عصر بسته است. اينقدر کاروبارش سکه است که پنج‏شنبه ها مي‏بنده. يک رايتر LG از همون تک مي خريم 26 و پونصد با يکسال گارانتي. ميايم خونه دل و روده سيستم قديمي رو بيرون ريختن تا رايتر نصب کنيم. نصب نمي شه. درنتيجه پسرخاله‏هه رو مي رسونم ومي‏شينم به وبلاگ نوشتن!

۱ دیدگاه

دسته دسته‌بندی نشده

1 پاسخ به “ابتياع سيستم

  1. عليرضا

    اولا که هیچ وقت از تک چیزی نخر، چون به قیمت سر باباش حساب میکنه. ثانیا «ای ام دی» شصت و چهار بیتی یه کم مشکلات داره. مثلا باویندوز های معمولی مشکل داره.

پاسخی بگذارید

