— بعد از 16 سال اين اولين "اول مهر"ي است که من مد…

— بعد از 16 سال اين اولين «اول مهر»ي است که من مدرسه نمي رم، هورررااا! و حالا يک سال وقت دارم که کاري کنم چندسال آينده رو بازهم اول مهرها برم مدرسه و گرنه بايد برم پادگان و بعد هم زايشگاه و دست آخر هم احتمالا آسايشگاه!

— چهارشنبه اول مهر 83 رو بايد براي هميشه به ياد داشته باشم، چون رفتم پارک جوراسيک و شربت پرتقال خوردم و يک مجله ي دانشجويي خريدم و اومدم خونه. (به قول عليرضا خيلي حال مي ده چيزهايي بنويسي که فقط خودت بفهمي!)

— کتاب عادت مي کنيم از زويا پيرزاد رو همين نيم ساعت پيش تموم کردم.

– هر مرد خري هرچقدر هم خر باشه، (به گفته ي کتاب اکثر مردها خر هستند) بعد از خوندن اين کتاب پي به خريتش مي بره و مي فهمه که چقدر به زنها ظلم ميشه.

– درگيري و کشمکشهاي بين مادرها و دخترها، از سوژه هاي ثابت پيرزاده، هم در «چراغها را من خاموش مي کنم» و هم در همين «عادت مي کنيم» از خطوط اصليه کتابه.

– سوژه ي اصليه ديگه ي دو کتاب اخير پيرزاد هم پر فروشيه اونهاست، در يک ماه به چاپ چهارم رسيدن فقط با بعضي از کتابهاي سياسي اکبر گنجي قابل مقايسه است.

– کتاب شديدا بروزه. دو مورد خدمت شما عرض مي کنم. اولا اصطلاحاتي مثل خفن و جواد و فاز دادن و… است که در کتاب ثبت شده و مورد دوم هم که حتما مورد علاقه ي من و شماست صحبت در مورد وبلاگه که فکر کنم اولين باره که توی رمانهاي فارسي سر در آورده اونهم به صورت نسبتا مفصل. يه جاش در تعريف وبلاگ مي گه:

« شيرين فنجان خالي قهوه را برگرداند توي نعلبکي و توضيح داد وبلاگ مثل صفحه اي است که توي اينترنت باز ميکني و اسمش را هرچي خواستي مي گذاري و هروقت خواستي، هرچقدر دلت خواست مي نويسي و هرکي خواست مي خواند و دلش خواست نظر مي دهد. بعد يکهو زد زير خنده. «پريروزها جايي خواندم اگر روزنامه را رستوران فرض کنيم، وبلاگ چراگاه است.» » ص 147

بیان دیدگاه

دسته دسته‌بندی نشده

پاسخی بگذارید

