حدود دو ساله تصميم گرفتم تا به يقين نرسيدم فريضه م…

حدود دو ساله تصميم گرفتم تا به يقين نرسيدم فريضه مذهبي انجام ندم / در اين مدت مصرانه بدنبال مذهبي براي انتخاب بودم ( در حاليکه در آنزمان بوجود خدا هم شک داشتم) / حالا مي بينم از آن فرايضي که بقول خودم نمي خواستم انجامشان بدهم فقط نماز را ترک کردم

AIDA

اين مشکليه که به من هم فشار شديدي وارد ميکنه. نماز رو ترک کردم در حاليکه هنوز نمي تونم از از غسل کردن پرهيز بکنم، هروقت از خونه پامو مي ذارم بيرون ناخودآگاه بسم الله مي گم، زياد پيش مياد که با خودم بگم: «خدا بزرگه و کمکت مي کنه»، يا «بسپارش به خدا درست ميشه». اولش از عادتي بودن زياد کارهام خنده ام مي گيره و بعدش ناراحت مي شم که هنوز نتونستم کاملا خودمو پاک (فرمت) بکنم و دست آخر به اين نتيجه مي رسم که من تنها از روي تنبلي نماز رو کنار گذاشتم و اين آخرين ضربه است.

آيا شما به اسلام راستين اعتقاد دارين؟ خيليا به ش معتقدند. اسلام ناب محمدي که اشاره مي کنه به چند سال اول ظهور حضرت محمد و بعدش هم تموم ميشه و مي ره پي کارش. از اون به بعده که اسلام خراب و منحرف ميشه و مي افته دست خلفا.

– به اعتقاد تو مذهب امري شخصي و دروني است يا بيروني و مربوط به همه؟

– دروني.

– پس چرا موفقيت و اعتبارشو با موفقيت و اعتبار حکومتها و جوامع مي سنجي؟

– خوب همين آدمهان که جوامع و حکومتها رو مي سازن. وقتي يک جامعه به فقر راضيه و با اميد به اون دنيا و آخرت مي شه حسابي ازش سواري گرفت، يعني مذهب تونسته در روند کل جامعه تاثير بذاره.

– ولي اينکه اسلام ناب محمدي نيست!

– تو کجا اين اسلامو سراغ داري، مي شه يک نمونه ي موفق از اجراي اسلام در سطح حکومتي رو مثال بزني؟

– سالهاي 1 تا مثلا 50 هجرت.

– اگه در اين سالها اسلام موفق و خوب و معرکه و همه چي بوده، پس چرا با رفتن حضرت محمد فرتي از هم پاشيد منحرف شد؟ يعني اساس و پايه ش محکم بوده؟

….

اين مباحث سر دراز دارد،…

بیان دیدگاه

دسته دسته‌بندی نشده

پاسخی بگذارید

